Rekrutacja

Zasady rekrutacji

do Bursy Szkolnictwa Ponadpodstawowego Nr 3

w Krakowie

w roku szkolnym 2019/2020

 

  1. Termin składania deklaracji o kontynuacji zamieszkania w bursie w roku szkolnym 2019/2020:
    27.05.2019 r. do 07.06.2019 r. (dotyczy uczniów aktualnie mieszkających w bursie). Nie złożenie deklaracji jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanego miejsca.
  1. Termin postępowania rekrutacyjnego dla kandydatów ubiegających się o przyjęcie do bursy po raz pierwszy: 10.06.2019 r. – 15.07.2019 r. w tym:
    • składanie dokumentów: 10.06.2019 r. – 11.07.2019 r.
    • podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych do procesu rekrutacji (czyli osób, które złożyły pełną dokumentację wraz z zaświadczeniem o przyjęciu do szkoły) oraz niezakwalifikowanych do tego procesu: 12.07.2019 r.,
    • podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych: 15.07.2019 r.
  2. Termin postępowania uzupełniającego: 19.08.2019 r. – 23.08.2019 r.
    • składanie dokumentów: 19.08.2019 – 21.08.2019 r.
    • podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych do procesu rekrutacji (czyli osób, które złożyły pełną dokumentację wraz z zaświadczeniem o przyjęciu do szkoły) oraz niezaklasyfikowanych do tego procesu: 22.08.2019 r.,
    • podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych: 23.08.2019 r.

       W przypadku dużej liczby osób z jednakową liczbą uzyskanych punktów będzie brana pod uwagę data wpływu dokumentów

  3. Zebranie rodziców jest planowane w dniu kwaterowania młodzieży tj. 01.09.2019 r. o godz. 1700.

Warunkiem zakwaterowania osoby przyjętej jest podpisanie do dnia 09.08.2019 roku przez rodzica umowy z Dyrektorem Bursy na pobyt dziecka w placówce w danym roku szkolnym

Nie podpisanie umowy jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanego miejsca w Bursie.

Dokumenty można składać od poniedziałku do piątku w sekretariacie Bursy w godz. 800 – 1400 oraz w pokoju wychowawców w godz. 14 00 – 20 00  (tylko do 21.06 2019 r.) oraz  listownie lub mailowo.

O przyjęciu do Bursy kandydat lub jego rodzice mogą dowiadywać się telefonicznie lub drogą elektroniczną.

 

Dokumenty obowiązujące

 

    1. Wniosek o przyjęcie do bursy wypełniony przez rodzica lub opiekuna prawnego. >>> POBIERZ <<<
    2. Kwestionariusz – informacja o wychowanku, wypełniony przez rodzica/opiekuna. >>> POBIERZ <<<
    3. Zaświadczenie o przyjęciu ucznia do szkoły, należy dostarczyć do dnia 11.07.2019. Brak zaświadczenia o przyjęciu do szkoły wyklucza kandydata z postępowania rekrutacyjnego.
    4. Deklaracja o kontynuowaniu zamieszkania w Bursie (dot. uczniów już mieszkających).>>>POBIERZ<<<

 

Kryteria rekrutacyjne wraz z punktacją:

L.P. KRYTERIA ILOŚĆ PUNKTÓW
1. Kandydat pochodzi z rodziny wielodzietnej.
(rodzina wychowuje troje i więcej dzieci)
1
2. Kandydat ma orzeczenie lekarskie o niepełnosprawności. 1
3. Jedno z rodziców ma orzeczenie lekarskie o niepełnosprawności. 1
4. Oboje rodzice kandydata mają orzeczenie lekarskie o niepełnosprawności. 1
5. Niepełnosprawność rodzeństwa kandydata. 1
6. Samotne wychowywanie kandydata. 1
7. Kandydat objęty pieczą zastępczą 1
8. Kandydat, którego rodzeństwo mieszka w bursie lub ubiega się o przyjęcie do bursy 1
9. Szczególne osiągnięcia kandydata (laureaci lub finaliści konkursów, olimpiad, turniejów), na poziomie co najmniej powiatu 1
10. Kandydat rozpoczynający naukę w klasie I  1
11. Kandydat objęty jest pomocą materialną organizacji pozarządowych 1
12. Osiągnięcia kandydata w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu. 1
13. Odbycie obowiązkowych szczepień ochronnych lub długotrwałe odroczenie z powodów zdrowotnych 5
14. Wielodzietność rodziny kandydata* 1
15. Niepełnosprawność kandydata* 1
16. Niepełnosprawność dziecka kandydata* 1
17. Niepełnosprawność innej osoby bliskiej, nad którą kandydat sprawuje opiekę* 1
18. Samotne wychowanie dziecka przez kandydata* 1

    * w przypadku kandydata pełnoletniego

 

Dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata określonych kryteriów

 

  1. Kserokopia orzeczenia o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności.
  2. Kserokopia prawomocnego wyroku sądu rodzinnego orzekającego rozwód lub separację lub aktu zgonu.
  3.  Oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka.
  4. Kserokopia dokumentu poświadczającego objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 09.06.2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
  5. Oświadczenie potwierdzające wielodzietność rodziny (troje i więcej dzieci w wieku szkolnym w rodzinie).
  6. Informacja organizacji pozarządowej w objęciu kandydata opieką. 
  7. Kserokopie dokumentów potwierdzających osiągnięcia kandydata (finalista, olimpijczyk konkursów i olimpiad, turniejów) potwierdzone za zgodność z oryginałem.
  8. Zaświadczenie lekarskie o odbyciu obowiązkowych szczepień ochronnych albo inny dokument (np. kserokopia książeczki zdrowia) stwierdzający odbycie wyżej wymienionych szczepień.

*W przypadku braku dokumentów potwierdzających spełnienie przez kandydata określonych kryteriów – punkty nie będą przyznane.

 

Odwołanie od decyzji Komisji Rekrutacyjnej 

 

  1. W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzice kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do Komisji Rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do Bursy.
  2. Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata lub kandydata pełnoletniego z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą uzyskał kandydat w postępowaniu rekrutacyjnym.
  3. Rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wnieść do Dyrektora Bursy odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od otrzymania uzasadnienia.
  4. Dyrektor Bursy rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.  Na rozstrzygnięcie Dyrektora Bursy służy skarga do Sądu Administracyjnego.

 

Ochrona danych osobowych

Dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywanie nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń korzysta z pobytu w Bursie.

Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane w Bursie przez okres roku.

NASZ ADRES:
Bursa Szkolnictwa Ponadpodstawowego nr 3
31-450 KRAKÓW
ul. Ułanów 21a
e-mail: bursa3@interia.pl

Na wszystkie Wasze pytania chętnie odpowiemy. Zapraszamy do kontaktu pod nr tel. (012) 417 23 91
czynne do 19.06.2019. W okresie wakacyjnym kontakt pod numerem sekretariatu (12) 411 64 39.